Exempel av klassiskprodukt med märken från internet
Märken och etiketter är enkla och i vissa fall billiga sätt att stärka profileringen och varumärket på produkter man delar ut eller säljer.
Egentligen finns det inga begränsningar på hur många eller mycket man kan tillföra en produkt det är snarare budget, image och fantasin som begränsar oss.
Här följer några av de vanligaste exemplen.
Logotypen broderas på en bärare (oftast twilltyg) som sedan broderas eller ibland stryks på önskad position.
Populär metod på jackor som inte lämpar sig för tryck eller brodyr. Passar även som accent på tex. en ärm för att förstärka imagen på ett plagg (college jacka)
Ett alternativ till broderade märken när detaljerna måste vara precisa (vävt) eller vissa toningar i logotyper måste framhävas (tryck)
Ett vävt märke kan även stärkas med en broderad kant runt om för att få en något "tyngre" känsla.
Det vävda märket produceras lämpligen på en bärare och appliceras vanligen på produkterna genom att sys fast eller värmas på likt en transfer.
Jacquard vävda etiketter används som nacketiketter eller som "flag/tab labels" (Levi's röda på bakfickan) på olika plagg och produkter.
Detta kan antingen göras vid special produktion på fabrik eller kan befintlig etikett bytas ut på "ready made garments" innan plaggen går till förädling/tryck.
Men denna fin putsning av produkten skapas ett exklusivt brand istället för en massproducerad t-shirt med tryck.
Vi rekommenderar alla kunder som köper merchandise produkter att ha egen etikett i nacken på sina plagg.
Ett billigare och enklare alternativ till nackmärkning kan en tryckt etikett vara.
För att förstärka image på ett plagg kan man även trycka på en material bit som man sedan syr på i nacken. Denna etikett kan förtvättats för att få en viss känsla.
Lämpligt material att trycka på kan vara en bit till tyg eller även kanvas.
Det är en populär metod för märkning på framförallt College plagg men funkar även bra på kanvasväskor, kepsar mm.
Ett nacktryck är helt enkelt et nacktryck med ditt varumärke istället för en vävd eller tryckt etikett.
En merchandise kund med ett annat varumärk i sin nacke har missat chansen att förstärka sitt varumärkes position som "brand"
Vi byter årligen ut över 30 000 nacketiketter från "div profilvarumärken" till eget nacktryck och siffran växer, från stora idrottsklubbar och musikfestivaler till företag, alla vill vara stolta över sitt brand och lyfta det ur mängden.
En hängetikett i papper, plast eller textil används av olika anledningar på div produkter.
Dels kan den användas för att sätta på prislapp, dels för att förmedla ett budskap tex om jubileum, inbjudan till mässa eller varför inte låt det vara en värdekupong som genererar poäng och skapar återbesök av kunden.
Vi har även gjort hängetiketter i form av klistermärken som blir ett mervärde till mottagaren av en produkt att spara och komma ihåg.
Låt dig inspireras när du går i butiker, kanske kan en rolig etikett med ett mervärde vara det som gör ert profilplagg till mottagarens favorit!